Tove Larsen

Billede af Tove Larsen

Jeg hedder Tove Larsen, er en årgang 1969.

Jeg er gift med Henrik og sammen har vi 2 piger, der er flyttet hjemmefra.

Vi bor i et dejligt lille hus, på en stille lukket vej.

Billede af dagplejehjemmet

Jeg har været dagplejer siden 2002 og i 2017 blev jeg certificeret mindful dagplejer.

Jeg nyder at være sammen med børn og synes det er helt fantastisk at få lov til at følge børnenes udvikling fra de begynder at krybe/ kravle, til de går. Jeg lægger stor vægt på at møde det enkelte barn, lige der hvor barnet er og forsøger at skabe en tryg og dejlig hverdag.

Vores hverdag skal være så forudsigelig som muligt, så børnene kan få en rolig og tryg tid hos mig, hvis vejret tillader det, skal vi naturligvis ud og udforske den skønne natur enten i haven, parken eller hos en af de andre dagplejer. Hvis vi er inde synger, danser, læser, leger vi eller hvad vi nu lige har lyst til og uanset om vi er ude eller inde dyrker vi børne yoga, massage og er i nuet. Jeg vil gerne at børnene er hos mig senest kl. 8.30, så vi har tid til morgenhygge og tid til at snakke/forberede dagens aktivitet sammen (som typisk foregår mellem kl. 9-11)

Vi er i heldagslegestue 1 X hver 14 dag og dvs. at børnene skal afleveres/hentes i legestuen og I skal medbringe en taske med tøj, barnevogn (hvis barnet sover ude). Så vidst muligt foregår dagen som hos mig, vi er bare lidt flere samlet. Når vi er i legestue, planlægger og afholder vi forskellige aktiviteter bl.a. synger vi, sanse lege, motorik, laver kreative ting, fastelavn, jul mm. Jeg synes legestuen er go’ da den er med til at forberede/styrke børnene inden børnehavestart (man lærer at blive afleveret/hente, hvor der er mange børn/voksne) og børnene lærer hinanden og de andre voksne at kende og det er en stor fordel og giver tryghed for det enkelte barn, når de skal passes af en af de andre ved ferietid mm.

Vi er også så heldige, at vi 1 X ugentlig må låne gymnastiksalen på Nordre Skole og det nyder vi alle, vi får udfordret og udviklet vores motoriske sanser. Da vi har nogle faste ugentlige aktiviteter, lægger jeg stor vægt på, at børnene også har mulighed for ro/fordybelse/nærvær og spontanitet, så der fornemmer/ser/høre jeg gerne hvad gruppen har lyst til

Anita Rosenquist tlf. 51 57 22 78

Jeg prioriterer en god dialog med jer forældre højt, og spørg endelig hvis der er noget I er i tvivl om/undre jer over, det allervigtigste er, at vi sammen skaber/giver jeres barn en go’ og tryg hverdag hos mig

En forudsætning for, at vi alle kan få en go’ dag, er at alle er udhvilet, så fortæl derfor gerne om morgenen, hvis det har været en urolig nat.

De børn der har behov, tilbydes en morgenlur inden formiddagsmaden og ellers er der sovetid efter frokost.

De børn der sover inde, sover på madrasser og

som udgangspunkt vækker jeg ikke børn

For at vi alle kan udfolde/udvikle os, på alle de måder vi har lyst til i hverdagen, er det vigtigt at der i tasken er flg.:

- Tøj til årstiden: regntøj/termotøj (helst 2 delt), flyverdragt, huer, vanter solhat mm

- Fodtøj til årstiden

- Skifte tøj fra inderst til yderst (hvert barn har et skab i gangen, hvor tøjet må være hele ugen)

- Hjemmesko/ skridsikre sokker

- Barnevogn med dyne/voksipose godkendt sele, regnslag, insektnet (barnevognen må på eget ansvar blive stående fra mandag – fredag)

- Bleer, engangsvaskeklude ( her tages en hel pakke med af gangen og jeg giver besked i god tid, når det er tid til nye forsyninger

- solcreme (børnene smøres ind hjemmefra og jeg smører i løbet af dagen, ved behov)

Husk at fortælle om evt. specille forhold, som jeg skal vide om jeres barn, allergi, special kost m.m.

Hvis jeg skulle blive syg, vil I blive kontaktet af dagplejekontoret, som, hvis i har behov, vil finde en reserveplads til jer og hvis I har nogle ting hos mig som i skal bruge, så vil det stå i skuret, så I bare kan hente det.

Mandag: Kl. 6.30-16.15

Tirsdag:  Kl. 6.30-16.15

Onsdag:  Kl. 6.30-16.15

Torsdag:  Kl. 6.30-16.15

Fredag:   Kl. 6.30-15.30

Tove Larsen

Henrik Gerners Vej 6

8800 Viborg

Tlf. 23 27 31 67

I er velkomne til at kontakte mig i min åbningstid.