Susanne Rysz Jensen

Billede af Susanne Rysz Jensen

Jeg hedder Susanne Rysz Jensen.

Jeg bor sammen med Freddy i et parcelhus i Klejtrup ( for enden af en lukket vej)

Jeg har været ansat som dagplejer siden 1992,

Jeg har 2 voksne sønner + 4 børnebørn

Jeg lægger vægt på at give børnene en tryg og stabil hverdag samt gøre børnene selvstændige og styrke deres sprog og motorik

Billede af dagplejehjemmet.

Jeg har børnene i køkkenet, i legeværelse, i bryggers og i gangen. Uden for har jeg nedgravet sandkasse, fliser hvor børnene kan køre på scooter, et gyngestativ og et legehus.

KL 6,15-8,30 Børnene ankommer

De mindste har måske brug for en morgenlur.

Formiddagsmaden serveres ved 8,30 tiden. Derefter er der tid til at synge, læse i bøger, danse, hoppe, eller være kreativ.

Vi tilbringer altid nogen tid ude om formiddagen, uanset om det er sol, regn, blæst eller sne.

Vi leger i haven, tager en tur i skoven, legeparken eller besøger en kollega.

Middagsmaden serveres ved 11,30 tiden. Derefter oprydning mens børnene leger.

Så er der tid til middagslur.

Ved 14,30 tiden får vi eftermiddagsmad til de børn der er stået op. Der efter fri lege indtil børnene afhentes.

Hver fredag går vi i legestue, vi går hjem efter middagsmaden. Ca. en gang om måneden er vi i heldags legestue.

Vi fejrer børnenes fødselsdag, slår katten af tønden til fastelavn. I december julehygger vi hvor vi slutter af med julefrokost og besøg af julekonen.

Anita Rosenquist tlf. 51 57 22 78

Jeg ønsker en god dialog med forældrene.

Det er vigtigt at I som forældre fortæller mig hvis der er ting jeg skal vide om jeres barn, så barnet kan få en god dag. Det kan fx være hvordan barnet har sovet om natten eller andre specielle forhold.

De børn der har brug for en formiddagslur, sover som regel mellem 8 og 9. Efter hånden som børnene er kommet ind i dagligdagens rytme, bliver de lagt ud at sove ved 12-12.30 tiden.

Børnene får lov til at sove til de vågner.

Børnene medbringer deres taske som bør indeholde tøj efter årstiden. Ekstra skiftetøj, ekstra sut, bleer og vådservietter.  Barnevognen kan stå i dagplejen i hverdagen og tages med hjem i weekenden.

Hvis jeres barn er syg, meddeles det til mig gerne inden kl. 8.

Ved min sygdom vil I blive kontaktet af dagplejekontoret og få tilbudt en gæsteplejer.

Barnets taske og barnevogn kan afhentes i min carport.

Ingen i min husstand ryger, og vi har ingen husdyr.

Mandag:6.15-16.05

Tirsdag:6.15-16.05

Onsdag:6.15-16.05

Torsdag:6.15-16.05