Sanne Bach Jensen

Billede af Sanne Bach Jensen

Jeg lægger vægt på tryghed, nærvær og omsorg, at skabe en god dagpleje og et børnemiljø, hvor børn kan udvikle sig, og hvor forældrene også føler sig trygge, hvilket er lige så vigtigt for barnets udvikling. Jeg har en anerkendende tilgang til børnene, hvilket styrker børnene i deres udvikling både personlig socialt og empatisk. Jeg tilbyder nye børn og forældre at de 2 måneder før start, kan komme på besøg af ca. 1/2 times varighed, ved disse besøg skabes der gode relationer og tilknytning mellem mig og barnet så overgangen fra hjemmet til dagplejen bliver trygt og nemmere for barnet.

Jeg er optaget af sprogets betydning for barnet.

Jeg arbejder med sprogtæppet og Hit med lyden, Rim og remser, hvor barnet støttes i at kommunikere og blive forstået.

Vi synger også hver dag.

Jeg prioriterer udelivet højt, så vi er ude dagligt. Det kan værre skovtur, hvor børnene kan udvikle sig motorisk, da skovens underlag er uforudsigeligt, op og ned. Børnene kan føle, samle kogler og pinde, hvor de kan bruge deres fantasi.

Vi følger med i vejrets forskelligheder, regnvejr, blæst, sne og sol, koldt og varmt vejr.

På legepladsen i nærområdet er der mulighed for at gynge, rutsje og være sammen med andre børn.

I dagens forskellige aktiviteter er det vigtigt at børnene bliver inddraget og opmuntret til at være aktive i fællesskabet, at hjælpe med at dække bord og rydde op, at vente på hinanden.

Billede fra legeværelset

Jeg bor i Engelsborg tæt på skoven og spejderområdet.

Vi bor i et lyst hus, Jeg har en stor entre, et dejligt stort køkken-alrum og et legeværelse, hvor børnene og jeg opholder os, når vi er inde. Jeg har en stor lukket gårdhave hvor børne kan køre på scooter og cykle, samt et stort sandkasse- område.

Jeg har ikke husdyr.

Modtagelse, stille stund - læse, skabe god stemning. Der er mulighed for morgenmad 6.30 til 8.00. Morgen lur efter behov.

Mærke lidt til børnegruppen i forhold til dagens aktivitet (skal der justeres)

Formiddagsmad. Børnene inddrages og får ejerskab.

Børnene skal være afleveret, senest kl. 9.00, der begynder dagens aktivitet, tur ud af huset osv.

Vi spiser frokost mellem 11.00 og 12.00. Herefter er der Bleskift og middagslur.

Tages op af middagslur, frugt og brød.

Bleskift og leg, tak for i dag.

Vi har følgende traditioner: Fastelavn, Påske, Dagplejens dag, Sankt Hans og Jul.

Disse ting laver vi sammen i legestuegruppen, og arbejder med det hjemme.

Hver anden mandag er jeg i heldagslegestue, sammen med 4 andre dagplejer og deres børn,  dvs. at man afleverer og henter sit barn i legestuen.

Vi laver forskellige aktiviteter ud fra den pædagogiske læreplan.

Vi fejrer børnenes fødselsdage og jeg inviterer til forældrekaffe et par gange om året.

Det er mit håb, at vi sammen har et åbent og ærligt samarbejde omkring jeres barn. Husk at fortælle hvis der er specielle forhold omkring jeres barn, som jeg skal vide og kan tage hensyn til. Jeg lytter til jeres behov, og der er altid tid til

respektfuld dialog, om det enkelte barn’s udvikling og trivsel.

Barnet får tilbudt en “morgen-lur” efter behov.

Ved middagssøvnen får barnet lov til at sove til det vågner, da en god søvn er vigtig for barnets udvikling.

Barnets taske skal tages med hjem hver dag, så den ses efter om der mangler noget.

Tasken skal indeholde:

Bleer, Vaskeklude og lommeletter, plasticposer til snavset tøj, Skiftetøj, udetøj efter årstiden,

Barnevognen kan stå hos mig, men skal med hjem i weekenden.

Mandag: Kl. 6.30-16.15

Tirsdag:  Kl. 6.30- 16.15