Marian Hentze Winthereig

Billede af Marian Hentze Winthereig

Jeg hedder Marian Winthereig, er gift med Niels, og sammen har vi fem voksne børn: Heine, Filip, Laila, Anita og Silja.

Jeg blev ansat som dagplejer 2007. Jeg er rigtig glad for mit arbejde, og er både nysgerrig og opsøgende i forhold til det sidste nye på det pædagogiske område. Min interesse ligger særligt på natur, motorikområdet og mindfulness aktiviteter.

Jeg har fokus på:

• At dit barn får en omsorgsfuld, tryg, rolig og genkendelig hverdag.
  • At arbejde anerkendende for at skabe det bedste fundament for positiv trivsel og udvikling.
  • Sprog stimulering, derfor læser vi dialog læsning og synger og rimer meget.
  • At vi dagligt går ud og leger, udforsker naturen, samt bruger kroppen og sanserne.
  • At børnene får sund og varieret kost.

Mit mål er at få nogle selvhjulpne, glade og trygge børn, som er godt klædt på til at møde livet i børnehaven.

Jeg har følgende certifikater:

• Naturdagplejer fra Frilufts Rådet
  • Mindful Dagplejer

Dagplejers hjem

Mit dagplejehjem er indrettet med en lille entré hvor børnenes overtøj og fodtøj placeres, desuden er der en fordeler gang med adgang til legeværelse, køkken og toilet med pusleplads.

Alle rummene er i forbindelse med hinanden, så jeg og dagplejebørnene altid er i nærheden af hinanden.

Vi bor i et skønt hus med god plads på en stille villavej centralt i Møldrup. Vi har en stor dejlig have, hvor der er masser af plads til, at børnene kan udfordre deres motorik og sanser.

Vi har en sød kat, den er både inde og ude kat.

• Kl. 6.20 – 7.30: Der serveres morgenmad, for de børn der ikke har spist hjemmefra.
  • Kl. 7.30 – 8.30: Fælles indendørs aktiviteter såsom: at læse bøger, klappe rim og remser, synge, lave perler, lege med legesager.
  • Kl. 7.00 – 9.00: Mulighed for en formiddagslur, for dem der har behov for det.
  • Kl. 8.30 – 9.00: Formiddagsmad bestående af brød, frugt og vand.
  • Kl. 9.00 – 11.00: Går vi f.eks. ud i haven, på legepladsen, en tur i skoven mm.
  • Kl. 11.15 – 11.45: Spiser vi frokost, som består af rugbrød, med varieret pålæg og grøntsager efter årstiden, hertil drikker vi mælk.
  • Kl. 12.15: Er der tid til en lur.
  • Kl. 14.30: Afhængigt af, hvornår børnene vågner, er der eftermiddags mad, som består af brød, frugt og vand.

Derefter leger børnene ude i haven, eller inde til de bliver hentet.

Dagplejebørnene og jeg, laver pynt og synger sange, til de forskellige traditioner, der er i det Danske kalenderår. Dagplejebørnenes fødselsdage bliver også fejret.

Helle Bisgaard Tlf. 51 57 22 73

Jeg vægter et godt, konstruktivt og tillidsfuldt forældresamarbejde, hvor gensidig respekt og forståelse er nøgleordene.

Et samarbejde, hvor dit barn får de bedst mulige vilkår, for at udvikle sig selv sammen med andre. Derfor er det vigtigt, at informationer om søvn, mad, humør og trivsel, gives videre fra dagplejer til forældre og omvendt.

Jeg vægter at følge børnenes egne søvnrytmer, hvilket betyder, der både er plads til formiddags- og middagslur. Børnene trives bedst, med den søvn de har behov for.

Praktisk information:

• Barnevogn med sengetøj, fluenet, regnslag og godkendt sele.
  • Dyne og pude med betræk, hvis barnet sover inde.
  • Sutter, nusseklud eller lignende efter barnets behov.

Skiftetøj:

• Hellere for meget end for lidt.

Hele året:

• Tøj fra inderst til yderst efter årstiden.
  • Bleer, Termotøj, tynd elefanthue og sko.
  • Regntøj og gummistøvler.

Sommer

• Solhat/kasket og sko/sandaler
  • Når det er nødvendigt med solcreme, foretrækker jeg, at I smører jeres barn ind hjemmefra. Jeg smører dit barn ind igen, i løbet af dagen.

Vinter

• Flyverdragt og Vinterstøvler
  • Varm elefanthue og vanter.
  • Ekstra tøj, til at sove i barnevognen

Jeg sørger for

• Hagesmækker
  • Skumklude
  • Håndklæder
  • Poser
  • Lommeletter
  • Solcreme

Ved Sygdom eller fridag

• Ring hvis dit barn er syg eller holder en fridag
  • I tilfælde af at jeg er syg, stilles dit barns tøj mm. i barnevognen eller i gangen og  I vil blive kontaktet af dagplejekontoret

Mine ønsker

• At mine åbningstider bliver overholdt
  • At alt fodtøj bliver i gangen

Hver torsdag er der Heldagslegestue i Møldrup hallen, hvor formålet er at være sammen med flere børn, lege med jævnaldrende og være sammen med andre voksne end ens egen dagplejer. Det er en dejlig dag for både børn og voksne, hvor vi er sammen hele dagen, hvilket er med til at give ro og tid til fordybelse.

Børnene bliver afleveret og hentet i Legestuen. Det forventes at forældrene transporterer barnevognen til og fra legestuen.

Vi er fire voksne og 16 børn i legestuegruppen. Vi har udarbejdet et legestueprogram ud fra de pædagogiske læreplaner.

Vi har flere gode ud af huset arrangementer, her kan bl.a. nævnes: Påskeløb, Troldedag og Nisseløb.

En typisk dag i legestuen:

Der tilbydes morgenmad/formiddagslur, til de børn der har brug for det. Vi får formiddagsmad kl. 8:30, derefter laver vi aktiviteter og synger inden vi får frokost kl. 11:00, hvorefter alle børnene får sig en middagslur. Når børnene vågner, hen ad eftermiddagen, får de eftermiddagsmad og leger til de bliver hentet.

Skriv her hvis du er ryger.

Jeg er ikke ryger, og mit hjem er 100 % røgfrit.

Mandag: 06:20 - 16:10

Tirsdag: 06:20 - 16:10

Onsdag: 06:20 - 16:10

Torsdag: 06:20 - 16:10

Fredag: 06:20 - 15:00

Hvis der er behov for ændringer i åbningstiderne, kontakt mig venligst.

Marian Winthereig

Bøgevej 8