Lissi Overgaard Nielsen

Billede af Lissi Overgaard Nielsen

Mit navn er Lissi Overgaard Nielsen, født i 1960.

Jeg bor sammen med Henning, i et dejligt hus med plads og en god stor have.

Sammen har vi en voksen datter.

Jeg har været dagplejer siden 1. feb. 1998, og glæder mig hver dag til at børnene kommer med deres glade og dejlige humør.

Det er vigtigt for mig at kunne tilbyde masser af tryghed, nærvær, omsorg og hjerterum igennem leg, læring og kreativitet.

Det er de små stunder, som er med til at gøre, at de små udvikler sig.

Jeg lægger vægt på at rammerne er forudsigelige, rolige og trygge – og at der altid er tid.

Jeg tager udgangspunkt i de små, på deres egne præmisser og med respekt for det enkelte barns kompetencer og lyst til at indtage verden.

Som dagplejer lægger jeg stor vægt på, at skabe tryghed og ro for børnene, så de og ikke mindst du som forældre, kan have ro i maven, når I er hos mig.

Jeg har en anerkendende tilgang til både børnene og til dig, således at jeres behov bliver lyttet til og sat i fokus.

Jeg holder meget af, at lave aktiviteter med børnene, ud fra deres kompetencer og bruge det til en del af barnets udvikling, indenfor Viborg Kommunes læreplanstemaer.

Det er samtidig vigtigt for mig, at tingene foregår på en stille og rolig måde, så alle børn kan være med, blive set og hørt.

Du/I er altid velkommen til at kigge forbi, i min åbningstid. Og jeg står gerne til rådighed for yderlig information.

Billede fra dagplejers have

Indendørsaktiviteter:

• Leg med sprog i form af sang, sanglege, bøger og billedkort.
  • Gymnastik på madrassen
  • Kreativitet i form af tegning, male, perler og puslespil, Lego osv.
  • Rollespil

Udendørsaktiviteter:

• Leg i indkørslen på scooter, cykler og dukkevogne og andre køretøjer
  • Leg i haven med sandkasse, legehus, rutchebane og trampolin, bold og andet
  • På besøg i børnehaven og på legepladsen.

Vi fejrer fastelavn, påske og jul  i legestuen, sammen med de andre børn fra gruppen.

Derudover er der Dagplejens dag.

Jeg holder selv sommerferieafslutning for børn og forældre, hvor vi hygger og ønsker hinanden en god sommer.

Vi er i legestue en dag hver 14. dag

I legestuen har vi et planlagt program for hver gang. Vi udfordrer børnene på de forskellige områder med hensyn til, sprog, motorik, kreativitet og leg.

mandag:  Kl. 6.45 – 16.30

tirsdag:    Kl. 6.40 – 16.30