Lene Schaltz Nielsen

Billede af Lene Schaltz Nielsen

Mit navn er Lene Schaltz Nielsen og jeg er født i 1981.

Jeg har været dagplejer siden 2018. Jeg prioriterer, at give børnene tryghed, nærvær og stabilitet, som er meget vigtigt for børns udvikling og ikke mindst for jer forældre, når man skal aflevere de kære små og være væk fra dem en hel dag.

Jeg vægter tryghed højt. Faste rutiner er vigtigt, hvilket skaber genkendelighed og gør barnet trygt.

Min fritid bliver brugt meget på sport, da vi er en familie som elsker at være aktive.

Billede fra dagplejershave

Jeg bor i den vestlige del af Viborg på en rolig villavej, helt for enden af en stikvej, ud mod stisystemer og et grønt areal. Tæt på min bopæl er der skole og legepladser.

Jeg bor sammen med min mand Denis, og vores dejlige piger. Nana fra 2006 og Sara fra 2010, i et dejligt hus med plads og en god stor have.

Indenfor leger vi i køkken-alrummet, gangen og legeværelset.

I baggangen har vi alt til garderoben. Udetøj og fodtøj er i nåhøjde til børnene, sådan at de hurtig lære selv at hjælpe med at hente/sætte på plads.

Derudover er der en hylde til hvert barn, hvor der er plads til skiftetøj, og andre småting.

Udenfor har vi også masser af plads, både med fliser og græs. Sandkasse, gynge, klatrestativ og trampolin og diverse forskellige køretøjer.

I min dagpleje er det vigtigt, at børnene er trygge og glade.

Vi laver mange forskellige ting. Vi løber, læser, synger, danser, tegner, laver puslespil, laver mad og går ture på legepladsen eller bare ud i naturen.

Vi får nogle gange besøg ef andre dagplejere og vi går også gerne på besøg ved dem.

Vi leger også meget gerne ude i haven, hvor der er mulighed for hygge i sandkassen med sandslotte eller gode sandkager. Kører i biler eller på scooter. Vi tumbler på græsplænen eller hopper på trampolinen.

Vi går også i kirke hvor 2. onsdag, hvor vi synger og danser sammen med nogle af de andre dagplejere.

Samtidig er vi hver 2. Fredag i heldagslegestue, hvor børnene afleveres og hentes i legestuen. Vi er der sammen med 3 andre dagplejere.

Børnene deltager ligeledes i de daglige rutiner, så som at dække bord, rydde op osv.

Jeg går meget op i sund kost og vil bage boller og andet lækkert som vi kan nyde til spisetiderne.

Jeg vil gerne skabe en ro i hverdagen, på børnenes præmisser, både inde og ude. Vi vil komme til at være med ude når vejret tilladt det, og når børnene lyster det. Jeg bruger også tid på at lære børnene at blive selvhjulpen, da det styrker børnenes selvværd.

Et eks på en dag i min dagpleje:

Aflevering: kl. 6.30-8.30

Formiddagslur: kl. 7.30-8.30

Formiddagsmad: kl. 8.30-9.00

Aktivitet/leg: kl. 9.00-10.30

Frokost: kl. 10.45-11.30

Leg/oprydning: kl. 11.30-12.00

Middagslur: kl. 12.00-?

Eftermiddagssnack: Når alle er oppe

Anita Svarre Rosenquist tlf. 51 57 22 78

For mig er det vigtigt, at vi har et rigtig godt samarbejde.

Det er meget vigtigt, at I er trygge ved at aflevere jeres barn, ved mig. Så derfor er det vigtigt at vi får talt om hvis der er noget som man undre sig over.

Hvis I af den ene eller anden årsag er lidt utrygge, smitter det tit af på børnene, og som derfor vil være kede af at blive afleveret.

I opstarten vil jeg kigge på det enkelte barn, og sørger for at så meget så muligt ligner det som det plejer. Da det er stort og skal vænne sig til at gå i dagpleje, og være sammen med andre børn i andre omgivelser.

Hen af vejen vil jeg arbejde på, at alle børn, så vidt det er muligt, sover middagslur på samme tid. Det vil jeg for at børnene kan få noget ud af hinanden, og for at vi har mulighed for at lave noget forskelligt sammen, om formiddagen.

Er der behov for formiddagslur, får vi det passet ind, inden vi spiser formiddagsmad.

I altid velkommen til at komme på besøg, efter aftale.

Det er en rigtig god ide med for besøg 3-4 gange med ca. 14 dages mellemrum, inden opstart. Dette hjælper meget på en nemmere opstart.

Hvis jeg skulle ske at blive syg, vil I blive kontaktet af dagplejekontoret.

Jeg vil samtidig pakke alt det som I skal have med videre til en gæstedagplejere, og stille det samlet ud i barnevognen.

Mandag: Kl. 6.30-16.15

Tirsdag:  Kl. 6.30-16.15

Onsdag:  Kl. 6.30-16.15

Torsdag:  Kl. 6.30-16.15

Fredag:   Kl. 6.30-15.30

Lene Schaltz Nielsen

Kornmarken 71

Tlf: 42 91 23 70

Venligst kontakt mig inden for min åbningstid.