Karin Elkær

Billede af Karin Elkjær

Jeg hedder Karin og er født i 1961. Jeg er gift med Kurt og vi har 4 voksne børn og 5 børnebørn. Min fritid bruges på familie og foreningsarbejde. Jeg er uddannet sygehjælper, men har arbejdet som dagplejer siden 1992. Som person er jeg smilende, glad, social og udadvendt og meget glad for mit arbejde med børnene. Jeg er naturdagplejer, hvilket betyder, at vi er ude dagligt og vi bruger og lærer om naturen.

For mig er det vigtigt med tryghed og nærvær, at dagsrytmen er kendt og forudsigelig med ro til fordybelse og focus på gode og sociale relationer mellem børnene, samt tilgodese børnenes individuelle behov. Se muligheder i stedet for at begrænse. Jeg lægger vægt på det enkelte barn udvikler sig til at blive selvhjulpen med tro på egne evner.

Billede af udenomsområde hos dagplejerJeg bor i Låstrup i et stort hus med masser af plads både ude og inde. Jeg tilbyder et hjem med plads til bevægelse, som giver gode muligheder for både den aktive og mere stille leg og en legeplads/have som er indrettet sådan, at der er mange forskellige motoriske udfordringer.  Jeg bor tæt på skov, å, fjord, marker med heste og køer og en stor legeplads og hoppepude.

Der tilbydes morgenmad til ca. 8.30. Om morgenen fri leg, højtlæsning musik og sang, tegne eller anden aktivitet. Ca. kl. 9 serveres brød og frugt. Om formiddagen er vi oftest ude, leg i haven eller på tur. Ca. 11.30 frokost. Dernæst middaglur. Kl. 15 serveres brød og frugt.

Traditioner grønne spirer-dag i Undallslund, fastelavnsfest, julefest, bedsteforældredag, forældrekaffe i forbindelse med jul og afsked med børn.

DagplejepædagogAnita Svarre Rosenquist tlf. 51 57 22 78

Det har stor betydning for barnets trivsel, at der er god kontakt mellem forældre og dagplejer.

Derfor er åbenhed og ærlighed meget vigtigt, da det skaber tillid. Man skal have respekt for hinandens forskellighed, så det er vigtigt at spørge, hvis der er noget man undres over.

Dagen tilrettelægges så børnene kan sove, når de er trætte.

Vigtigt for børnenes udvikling, at de får den søvn de har behov for.

Barnet har en “taske” til skiftetøj og udetøj alt efter årstiden og andet efter barnets behov.

Barnevogn må gerne stå her, men med hjem til ferier. Ved dagplejers sygdom kontaktes I om morgenen med besked om gæstepleje. Barnets ting kan hentes hos mig.

Heldagslegestue om fredagen, enten i Multihuset i Skals, Værestedet i Låstrup eller Borup Stadion.

Mandag: Kl. 6.20-16.05

Tirsdag:  Kl. 6.20-16.05