Helle Marie Hvass

Billede af Helle Marie Hvass

Mit navn er Helle Hvass jeg er fra 1968 og gift med Michael. Vi har 2 voksne børn og en hund.

Vi er aktive ude mennesker og nyder så mange timer som muligt udenfor.

Billede fra dagplejers have

Vi er udenfor hver formiddag og i så lang tid som det efter årstiden kan lade sig gøre, vi benytter ofte skoven som ligger i baghaven. Ofte hvis det kan lade sig gøre spiser vi på den overdækkede terrasse. Jeg har et legeværelse som vi benytter til leg, dans og kreative ting

Dagligdagen:

Når alle børn er kommet, spiser vi formiddagsmad ca. mellem kl. 8.30 - 9.00.

Derefter går vi udenfor enten hjemme i haven, en tur i skoven eller på besøg hos andre dagplejere.

Mellem 11.15 og 12.00 spiser vi middagsmad, derefter er det sovetid ved omkring 12.30 tiden.

Efterhånden som børnene vågner spiser vi eftermiddagsmad og lidt fri leg før afhentning begynder.

Jeg lægger stor vægt på at får snakket med hver forælder om dagens begivenheder ved afhentning. Alle dage er naturligvis lavet i forhold til hvilken gruppe af børn jeg har og hvordan jeg fornemmer at børnene har det.

Vi har en dag om ugen hvor vi er i heldags legestue.

Helle Bisgaard Jensen tlf. 51 57 22 73

Det er vigtigt for mig at få et godt og ærligt samarbejde med forældrene.

Derfor bruger jeg altid tid især ved afhentning på at fortælle hvordan dagen er gået. Jeg forventer forældrene ligeledes fortæller mig, hvis der er noget jeg skal vide om barnets trivsel

Jeg vurderer som oftest og i samarbejde med forældrene hvordan barnets søvn rytmer er og forsøger at få det passet ind i min gruppes rytme.

Medbring:

I barnets taske skal der altid være ekstra skiftetøj og sutter.

Udetøj og sovetøj efter årstiden.

Jeg opbevarer en pakker bleer og beder om ny pakke sammen med engangsklude og bleposer.

Jeg forventer tasken tages med hjem hver dag så forældre selv fylder op og tørrer evt. vådt udetøj efter min henvisning.

Jeg har liggeunderlag ved bleskift og håndservietter til håndvask. Hvis der i perioder, er brug for i perioder medicin til jeres barn, gives dette efter udfyldelse af medicin skema som jeg udleverer.

Jeres barnevogn må gerne stå her i løbet af ugen, og tages hjem til weekend og rengøres og skiftes sengetøj.

Såfremt vi er i legestue, aftaler vi om jeg har mulighed for at gå med jeres barnevogn frem og tilbage eller muligheden for at låne en i legestuen.

Når vi er i heldagslegestue, så afleverer og henter I jeres barn der. Legestuen befinder sig i forbindelse med børnehaven og der står skilte.

Mandag: Kl. 6.45 – 16.30

Tirsdag:  Kl. 6.45 – 16.30