Heidi Lyng Pedersen

Billede af Heidi Lyng Pedersen

Mit navn er Heidi Lyng Pedersen. Jeg blev ansat som dagplejer i februar 2017. Jeg bor sammen med min mand Brian i et hus midt i Klejtrup. Vi har fire børn, hvoraf de to stadig er hjemmeboende.

I mit arbejde med dagplejebørnene, lægger jeg vægt på en genkendelig, en tryg og omsorgsfuld hverdag med dejlige aktiviteter både inde og ude - dels i haven og andre steder her i Klejtrup, så som Legeparken, Verdenskortet, skovene og besøg hos de andre dagplejere.

Billede fra dagplejehaven.

Jeg bor i et toplanshus tæt ved gangsti til hallen, legeparken og sportspladsen. Indenfor siger vi goddag og farvel i bryggerset. I det daglige har børnene adgang til køkkenet, en lille fordelingsgang, et legeværelse og stuen, hvor vi spiser i løbet af dagen.

Udenfor har jeg stor indhegnet grund med have, sandkasse og legehus.

Jeg har høns, en Golden Retriever hund, fisk, og hamster

Vores daglige rutine:

Kl. 6.20-9.00: Modtagelse af børn, morgenmad og fri leg

kl. 9.00-9.30: Formiddagsmad

Kl. 9.30-11.00: Aktiviteter inde og ude

Kl. 11.15-11.45: Frokost

Kl. 12.00-til ca. 14.45: Middagssøvn

Kl. 15.00-15.30: Eftermiddagsmad

Kl. 15.30- afhentning: Fri leg ude eller inde

Når det er muligt: Afholdelse af fødselsdag, besøg i børnehaven, legeparken, skoven, voldene, sportspladsen, plejehjemmene, Verdenskortet, Hjertesøen, bondegårdsbesøg, besøg hos hinanden og i legestuen, hvor vi udover at arbejde efter Den Pædagogiske Læreplan, også fejrer årets højtider som fastelavn, påske og jul… Her har vi også årets dagplejedag og bedsteforældredag...

Indenfor synger, læser, tegner, og maler vi. Desuden leger vi f.eks. med perler og puslespil

DagplejepædagogAnita Rosenquist
ForældresamarbejdeJeg lægger vægt på et godt forældresamarbejde med daglig og ligeværdig dialog og samarbejde omkring jeres børn.
Sovetid Som udgangspunkt sover eller hviler barnet i tidsrummet fra ca. 12.00-14.45. Jeg har mulighed for at børnene kan sove i barnevogn udenfor, eller på en madras indenfor. Det vil være efter barnets behov og alder og i tæt dialog med forældrene.

For at hverdagen, kan fungere optimalt, er det vigtigt, at barnet har skiftetøj med, overtøj beregnet til årstiderne, og bleer.

Jeg stiller vådservietter til rådighed

Mandag: Kl. 6.35 - 16.25

Tirsdag: Kl. 6.35 - 16.25