Eva Øster

Billede af Eva Øster

Jeg hedder Eva og er født i 1964. Gift med Ole og vi har 3 voksne sønner, som ikke bor hjemme mere. Jeg har været dagplejer siden 1993.

I 2008 tog jeg jeg den pædagogiske assistent uddannelse. Jeg er Grønne Spirer dagplejer og vægter udelivet højt. Jeg laver en årsplan som vi følger året rundt i naturen. Vi har en ladcykel, som bruger til udflugter i naturen.

Jeg vil gerne skabe et fundament af omsorg, nysgerrighed og åbenhed, passende til det enkelte barns alder og udviklingstrin.

Billede udenfor ved dagplejehjem

Vi bor i et parcelhus og har god plads både ude og inde. Jeg har et stort legeværelse og et sove-/ motorik rum. Jeg har en indhegnet legeplads til børnene, hvor de har adgang til vores grønthave og drivhus, som vi bruger.

Vi bor tæt på en lille skov og tæt på Himmerlandsstien, hvor vi kan udforske naturen.

Vi har en gammel kat, som for det meste ligger og sover i stuen.

Jeg prøver at tilrettelægge dagen, så der er en god balance mellem aktiviteter i og uden for huset.

Dagen starter med at børnene møder ind og de børn, der ikke har spist morgenmad, tilbydes det.

Klokken 8:45 spiser vi formiddagsmad. Derefter går vi i gang med at lege og lave aktiviter både ude- og indenfor.

Klokken 11.30 spiser vi frokost.

Middagsluren er fra 12:15 til 15:00 afhængig af børnenes alder og behov.

Klokken 15.00 spiser vi eftermiddagsmad og leger ude og inde.

Vi følger årets traditioner i min dagpleje.

Jeg forventer, at vi har et godt samarbejde omkring jeres barn.

Søvn er vigtig for børnenes trivsel i dagplejen.

Derfor lægger jeg vægt på det gode samarbejde, omkring jeres barns søvn.

En taske pakket med et sæt tøj. Udetøj efter årstiden. Barnevognen må stå hos mig.

Ved sygdom sætter jeg barnevogn og taske i min carport.

Mandag: Kl. 6.30 - 16.15

Tirsdag:  Kl. 6.30 - 16.15