Cenia Olesen Ravn

Billede af Cenia Olesen Ravn

Jeg hedder Cenia og jeg er født i 1994. Jeg er gift med Sebastian og sammen har vi 2 piger. Nicosia fra 2020 og Athena fra 2023.

Jeg er uddannet pædagogisk assistent i 2015.

Billede af legeværelse ved Cenia

Vi bor i et parcelhus og har godt med plads både ude og inde. Vi har en dejlig stor have, hvor der både er græs og fliser, så den byder på alt slags leg. Indenfor har jeg et legeværelse og ellers har jeg legestationer rundt i huset, som byder på mulighed for en masse leg.

Dagen starter med at børnene møder ind og de børn der ikke har spist morgenmad, får det tilbudt.

Ved 8 tiden, vil dem der sover formiddagslur blive puttet.

Kl. 8.45 holder vi morgensamling, hvor vi finder sangkufferten frem eller læser en bog. Derefter er der formiddagsmad.

Efter formiddagsmaden er det her vi går i gang med at lave aktiviteter, det kan både være inde og ude, alt efter hvad jeg har planlagt eller hvis børnene er særlig optaget af noget som jeg imødekommer og griber.

Kl. 11.30 spiser vi frokost.

Efter frokost er der middagslur.

Når børnene vågner, vil der være  eftermiddagsmad. Herefter er der leg enten ude eller inde.

Jeg lægger særlig vægt på krop og bevægelse, da bevægelse og leg har væsentlig betydning for barnets trivsel, læring, udvikling og dannelse.

Derudover nyder jeg, at fordybe mig sammen med børnene i de stille kreative aktiviteter. Det er vigtigt for mig, at børnene føler sig set og hørt, så derfor imødekommer jeg børnenes nysgerrige sind og hvad de lige er optaget af, og sammen får vi en unik oplevelse ud af det sammen.

I årets løb markerer vi de forskellige højtider og begivenheder.

Katrine Primdal Kortsen tlf. 51 57 22 78

Forældrekontakt er et vigtigt fundament for et godt samarbejde. Forældrene er den vigtigste sparringspartner. Sammen kan vi give barnet en god og tryg start på livet.

Det er vigtigt vi forventningsafstemmer inden opstart, så vi hver især ved hvad vi forventer af hinanden.

Børns søvnbehov er forskellige og her går jeg ind og imødekommer og tilgodeser det enkelte barns behov.

I skal medbringe flg:

•  Overtøj efter årstiden

• Skiftetøj fra inderst til yderst

• Bleer og skumklude

Barnevognen må stå os mig.

Ved dagplejers sygdom:

I bliver kontaktet fra dagplejekontoret om morgenen med tilbud om en gæsteplads. Jeg stiller barnevognen med skiftetøj ude i carporten, så I selv kan afhente den.

Mandag: Kl. 6.30-16.15

Tirsdag:  Kl. 6.30-16.15