Bolette Thomsen

Billede af Bolette Thomsen

Jeg hedder Bolette (1983). Jeg bor sammen med min mand Jacob og vores to børn Olivia (2006) og Emil (2007), samt vores kat Winston. Vi bor i vores dejlige hus på rolige Friggsvej i Viborgs nordlige bydel, med en dejlig stor have at lege i.
Jeg har været ansat siden 2010, og hver dag glæder jeg mig til at være sammen med de små poder. Være med til at give dem en genkendelig og udviklende hverdag med omsorg og tryghed. Jeg arbejder meget med at skabe den gode tilknytning til jeres barn og jer forældre, så vi sammen kan være med til at styrke jeres barns udvikling og kompetencer.
I 2018 blev jeg uddannet Pædagogisk assistent. Det har gjort mig bedre i stand til at koble den pædagogiske teori med den daglige praksis.

Hos mig opholder vi os i den store gang midt i huset, hvor der er plads til både små og store udfoldelser, derudover bruger vi også køkkenet, hvor vi spiser og laver kreative ting, bager, laver mad osv.

Indtil ca. kl. 9. Hygger vi os indenfor, vi læser, maler, tegner, synger, bager osv.

Derefter går vi ud. Vi kan lege i haven, gå ture i Digterparken eller måske besøge en anden dagplejer. Når klokken nærmer sig 11, går vi ind for at spise frokost, er vejret til det spiser vi også ofte udenfor. Når vi er færdige med at spise, er det tid til middagsluren. Efter middagsluren er det tid til eftermiddagsmad. Er der derefter tid til leg, kan vi også lige nå det inden det er tid til at sige tak for i dag.

Om tirsdagen går vi til gymnastik på Nordre Skole.

Vi fejrer traditioner, bl.a. fastelavn, påske, og jul. Derudover fejrer vi også barnets fødselsdag med lidt ekstra hygge og sang.

Vi gennemgår selvfølgelig også de forskellige årstider, så vi sammen lærer om dem på børnenes niveau.

Vi bruger også vores tid på at øve at blive mere selvhjulpne, så jeres barn, når den tid kommer, er klar til at komme videre i børnehaven.

Hos mig taler vi sammen hver eneste dag.

Det er vigtigt for mig, at vi alle har det godt sammen. Det er vigtigt, at I fortæller om hvordan barnet har sovet, om det har spist morgenmad, så jeg kan tilpasse vores dag til det I fortæller.

I kan også fortælle, om hvilke oplevelser barnet har haft siden sidst, så kan jeg også tale med barnet om det.

Det er vigtigt, at vi taler om alle de gode ting, men også om de udfordringer vi hver især måtte have omkring barnets trivsel, så vi sammen kan finde løsninger.

Som udgangspunkt er der mulighed for at barnet kan sove en formiddagslur indtil kl. 8.30. Derudover er der middagslur mellem 12 og 15.

Jeg vækker som udgangspunkt ikke børnene, da det er i deres søvn de udvikler sig og bliver klar til at tage imod udfordringer og ny læring, det lille barn har brug for alt den søvn det kan få. Tiderne for søvn er selvfølgelig vejledende og tilpasses det enkelte barns behov.

Når jeres barn er i dagpleje hos mig, har jeg et ønske om, at der i barnets kasse er tøj, der passer barnet, til dagens vejr og årstiden:

Mindst 2 hele sæt skiftetøj dvs.

• 2-3 Undertøj/body m. korte og lange ærmer.
  • Strømper (gerne flere par)
  • Varme sokker
  • Kortærmet T-shirt
  • Langærmet T-shirt
  • Korte bukser(sommer)
  • Lange bukser
  • Varm trøje
  • Hjemmesko
  • Ude sko/sandaler
  • Regntøj og gummistøvler
  • Termotøj (2-delt)
  • Fleece eller anden tyk trøje
  • Flyverdragt og vinterstøvler (kun vinter)
  • Vanter (gerne flere par) og hue
  • Solhat
  • Uld-/Fleece-dragt eller lign. Til at sove i ude om vinteren.
  • Sutter og evt. 1 sovedyr/sutteklud
  • Bleer og skumklude/vådservietter

Barnevogn med godkendt sele, dyne+pude, insekt net og regnslag.

Jeg har hagesmække til spisning, solcreme, zinksalve og pudder. (uden parfume).

Mandag: Kl. 6.30-16.15

Tirsdag:  Kl. 6.30-16.15