Annette Pia Dalsgaard

Billede af Annette Pia Dalsgaard

Jeg hedder Annette P. Dalsgaard. Jeg bor sammen med min mand Ole, i stort hus i Ulbjerg.

Min fritid bruger jeg på min familie, huset, haven og håndarbejde.
Jeg har været dagplejer siden 1989. For mig er det vigtigt at børnene er trygge ved at komme her. Jeg kan godt lide at være kreativ sammen med børnene. Jeg lægger vægt på naturen som er lige udenfor døren. Vi er ude hver dag. Nogle dage er vi bare hjemme i haven, andre gange kan vi også tage på tur i naturen. Jeg plejer at give kaffe til forældre til sommerferie, jul og når et barn holder hos mig for at komme i børnehave.

Billede af dagplejehjemmet

Det er et røgfrit hjem. Vi har en stor have, hvor der er masser af plads til leg og udvikling af børnenes kompetencer, både ude som inde. Vi har 3 voksne børn og flere børnebørn. Vi har en hund som er i hundegård når der er dagplejebørn her. Hunden er ALDRIG inde i huset. Vi har også høns, kanariefugle og dværgvagtler i voliere i haven i forbindelse med legepladsen.

Der kan serveres morgenmad til de børn der evt. ikke har nået at spise derhjemme. Jeg snakker med børnene om hvad vi har lyst til at lave/ gøre i dag indtil alle er kommet. Vi laver mange forskellige ting som: Tegne, male, puslespil, billede lotteri, læse, synge eller sanglege. Det kan også være kreativt af det vi fundet i naturen. Vi får formiddagsmad omkring kl. 9. Vi får brød og frugt til vores formiddagsmad. Når vi er færdig går vi ud i den friske luft. Enten på legepladsen eller på tur i naturen. Omkring kl. 11 går vi ind og gør klar til frokost. Er der godt vejr kan vi finde på at spise udenfor. Herefter er der tid til middagssøvn. Det er individuelt hvor lang tid børnene sover. Der er eftermiddagsmad ca. kl. 15 hvor der serveres brød og frugt igen. Herefter er der fri leg. Måske når vi at komme ud på legepladsen inden forældrene kommer.

Anita Svarre Rosenquist tlf. 51 57 22 78

For mig er det vigtigt med en åben og ærlig dialog omkring jeres barn i dagplejen, så jeg har mulighed for at give jeres barn en god, tryg, kærlig, stabil og rolig hverdag. Hvor børnene er trygge og alle kan være med. F.eks. hvis jeres barn har haft en urolig nat, så ved jeg jeres barn måske ikke er helt “ toppen”.

Ring eller sms hvis jeres barn er syg eller holder fri.

Nogle har måske brug for en formiddagssøvn. Hvor lang tid der soves til middag er individuelt. Der tages hensyn til hver enkelt barn. Middagsluren afkortes efter behov før børnehavestart.

Der er en skuffe i entreen til hvert barn hvor tasken kan være. I jeres barns taske vil jeg gerne der er mindst et helt sæt rent tøj og mindst 2 bodyer hvis der skulle være “ uheld” i løbet af dagen. Skumvaskeklude til brug ved bleskift. Hagesmækker hvis barnet bruger det. Varm trøje og overtøj efter årstiden samt regntøj og støvler. Fodtøj efter årstiden, og evt. hjemmesko.
Barnevogn kan stå her fra mandag til fredag. Skal tages med hjem i weekend og ferie.

Hvis jeg skulle blive syg vil jeres sager blive stillet over i pavillonen så I kan hente det der.

Mandag : Kl. 6.20 - 16.15
Tirsdag :  Kl. 6.25 - 16.15