Annemette Boje Rousing

Billede af Annemette Rousing

Jeg hedder Annemette Rousing. Jeg bor sammen med min mand Martin og vores 2 piger Nanna og Freja. Jeg har været dagplejer siden 2010.

Jeg lægger stor vægt på at give børnene en tryg og stabil hverdag, samt gøre dem selvstændige, og styrke deres sprog og motorik.

Billede fra dagplejers have

Jeg bor i et rækkehus i Fuglevænget i Klejtrup.

Jeg har børnene i stue, køkken og gang.

Jeg har en lille hund, som hedder Alba. Det er en allergivenlig hund, og hun er en blanding af en Coton de tular og Shih tzu.

Når dagplejebørnene er her, er Alba i et andet rum.

Udenfor har jeg indrettet legepladsen med en nedgravet sandkasse, et udekøkken og plads til at børnene kan køre på scooter.

Børnene kommer mellem kl. 6.30 og 9. Omkring kl. 9 spiser vi formiddagsmad. Derefter synger, danser, læser vi lidt, og gør klar til at gå ud.

Vi tilbringer altid noget tid ude i alt slags vejr.

Vi leger i haven, går en tur i skoven, legeparken eller besøger en kollega.

Hver fredag går vi i legestue, hvor vi går hjem til middag. Ca. 1 gang om måneden er vi i heldagslegestue.

Vi fejrer børnenes fødselsdage, slår katten af tønden til fastelavn, og i december julehygger vi hele måneden, hvor vi slutter af med julefrokost og besøg af julemandens kone i legestuen.

Anita Rosenquist tlf. 51 57 22 78

Jeg ønsker en god dialog med jer forældre om jeres barn.

Det er vigtigt at i som forældre fortæller mig hvis der er ting jeg skal vide om jeres barn, så barnet kan få en god dag. Det kan fx være hvordan barnet har sovet om natten eller andre specielle forhold.

De mindste, som har brug for en formiddagslur, sover som regel mellem kl. 8-9.

Efterhånden som børnene er kommet ind i dagligdagens rytme, bliver de lagt ud og sove mellem kl. 12-12.30. Børnene får lov til at sove til de vågner.

Børnene medbringer deres taske som bør indeholde tøj efter årstiden. Ekstra skiftetøj, ekstra sut, bleer og vådservietter.  Barnevognen kan stå i dagplejen i hverdagen og tages med hjem i weekenden.

Hvis jeres barn er syg, meddeles det til mig gerne inden kl. 8.

Ved min sygdom vil i blive kontaktet af dagplejekontoret og få tilbudt en gæsteplejer.

Barnets taske og barnevogn kan afhentes i min carport.

Ingen i min husstand ryger, og vi har ingen husdyr.

Mandag: Kl. 6.30-16.20

Tirsdag:  Kl. 6.30-16.20

Onsdag:  Kl. 6.30-16.20

Torsdag:  Kl. 6.30-16.20