Anna Kjeldsen Skov

Billede af Anna Skov

Jeg hedder Anna Skov. Jeg bor med min mand Kaj og vores lille hund Mille. Har 2 voksne børn der er flyttet hjemme fra. Jeg har været dagplejer siden 2015.

Mit overordnede mål er at give børnene en tryg og stabil hverdag, og gøre dem selvstændige.

Vi er ude hver dag i al slags vejr. Det er vigtigt at børnene får rørt sig og styrket deres motorik. Jeg er omsorgsfuld og nærværende. Jeg læser og synger med børnene.

Billede fra dagplejers have

Vi bor i et rummeligt hus med en stor have for enden af en lukket vej. Jeg har børnene i et stort værelse, gangen og i køkkenet. Legepladsen er placeret i en gårdhave som er indrettet med stor overdækket sandkasse og legehus, kanin og fugle i voliere. Stor græsplæne med gynger og legeredskaber.

Børnene kommer mellem 6.35 og 9. De børn der har brug for morgenmad får tilbudt det.

Ved ca.8.30 - 9 tiden spiser vi formiddagsmad.

Derefter læser vi f.eks. historie, synger, danser, laver motoriske øvelser på madrasser. Derefter gør vi klar til at gå ud.

Vi leger i haven, eller går en tur i skoven, i legeparken, på skaterbanen, eller en tur på plejehjemmet. Her ser vi  til alle dyrene. Måske besøger vi en kollega. Vi spiser middagsmad mellem 11.30 og 12.

Hver fredag går vi i legestue, hvor vi går hjem til middag. Ca. 1 gang om måneden er vi i heldagslegestue.

Vi fejrer børnenes fødselsdage, slår katten af tønden til fastelavn, holder bedsteforældre dag hvor vi laver juledekorationer. I december julehygger vi hele måneden. Vi slutter af med julefrokost til middag og forældre kommer til eftermiddagskaffe og æbleskiver.

Jeg ønsker en god dialog med forældrene.

Det er vigtigt at I som forældre fortæller mig hvis der er ting jeg skal vide om jeres barn, så barnet kan få en god dag. Det kan f.eks. være hvordan

barnet har sovet om natten eller andre specielle forhold.

De børn der har behov for formiddagssøvn sover mellem 7.30 - 9. Når børnene er ”kørt ind” i en rytme bliver de lagt ud og sove ved 12 -12,30 tiden og får lov at sove til de vågner. Børnene sover i en lukket carport som beskytter dem mod vejr og vind. Der er lytte anlæg i carporten.

Børnene medbringer deres taske som bør indeholde tøj efter årstiden. Ekstra skiftetøj, ekstra sut og bleer. Barnevognen kan stå i dagplejen i hverdagen og tages med hjem til weekenden.

Ved min sygdom vil i blive kontaktet af dagplejekontoret og blive tilbudt en gæstedagpleje.

Barnets taske og barnevogn kan afhentes i min carport. Ingen i min husstand ryger.

Mandag: 6.35 - 16.25
Tirsdag: 6.35 - 16.25