Anja Lind Fallesen

Anja Lind Fallesen - portræt

Jeg hedder Anja, jeg er årgang 1983 og er gift med Rasmus. Sammen har vi vores 3 piger, Emma, Emily og Tilde, som alle er hjemmeboende.

I mit arbejde med børnene, lægger jeg stor vægt på at børnene skal have verdens bedste dag, hver dag. Jeg følger ofte børnenes spor og deltager aktivt i de lege de inviterer mig med i.

Jeg spiller guitar og benytter sang og musik i langt de fleste situationer vi befinder os i😊

Jeg er altid opmærksom og nærværende omkring børnene, men lader dem samtidig udforske på egen hånd for, bl.a. at styrke børnenes kreativitet og selvstændighed.

Jeg lægger stor vægt, på at både børn og forældre skal føle tryghed, og man mødes altid med et stort smil og åbne arme.

Billede legehus

Min dagpleje er på Timianvej i Viborgs Vestby.

Når vi er indenfor folder vi os ud i det store køkken/alrum, hvor vi har masser af plads til at lege, bygge huler, spise og hvad vi ellers finder på😊

Når vejret er til det, går vi som regel ud i haven, hvor vi leger i legehuset, hopper på trampolin og i sommermånederne, går vi på ærterov og tømmer mine buske for blåbær, brombær, hindbær, solbær, ribs og stikkelsbær.

Til måltiderne nyder vi godt af hjemmedyrkede agurker, tomater, peberfrugter, squash og meget andet.

Desuden har vi høns i haven, hvilket bidrager med masser af underholdning, det er super hyggeligt at sidde i små stole ved hegnet og fodre hønsene med kløver og mælkebøtter.

Min have har udgang til Vestervang Skoles skolesti, så vi har meget kort afstand til flere forskellige legepladser.

Billede køkkenalrum

Hos mig ser dagligdagen således ud:

Vi starter dagen med at tage en føling på, hvilke behov børnene giver udtryk for at have. Ud fra dette lægges de faste planer for dagen. Er børnene meget trætte og har brug for ekstra nærhed og opmærksomhed, så laver vi stille aktiviteter indenfor eller i haven.

På dage hvor børnene udstråler overskud og god energi, tager vi på en lille tur, laver krea, bygger huler, laver bevægelseslege, holder lidt samling og meget mere.

Ca. kl. 8.30 spiser vi formiddagsmad, hvilket oftest består af friskbagt brød og frugt.

Derefter har vi leg/aktiviteter, indtil vi spiser frokost lige omkring kl. 10.45.

I tidsrummet ml. 11.30-12 bliver børnene puttet til deres middagslur. Når alle børn er puttet bliver jeg hos dem indtil de alle sover.

Efter børnenes lur, spiser vi eftermiddagsmad, hvilket ofte består af brød med smør, samt frugt.

Vi deltager i de forskellige aktivitetstilbud der kommer, bl.a. Snubledag på Borgvold, Biblioteksture, mødes med de andre dagplejere på legepladsen, tager ind i legestuen hver anden mandag.

Når vi er i legestue, afleveres og hentes børnene inde i legestuen.

Helle Bisgaard Jensen tlf. 51 57 22 73

Det er meget vigtigt for mig at have et godt samarbejde med forældrene. Er forældrene trygge ved at aflevere børnene, så er børnene som regel også trygge ved at blive afleveret.

Derfor finder jeg også åbenhed, ærlighed samt ordentlighed yderst vigtigt.

Sovetider

Hos mig sover børnene det de har brug for. Jeg går ikke hen og vækker børnene fra en god søvn, men nærmere klokken sig 14.30/14.45 plejer jeg at åbne op til det sted, hvor børnene sover. Hvis de har brug for at sove mere, så fortsætter de med at sove, men er de klar til at vågne, så ligger de stille og roligt og vågner op.

Når I afleverer jeres barn hos mig, vil jeg gerne at der altid er tøj/sko til årstiden og omskifteligt vejr. Vi elsker at være ude, så regnbukser og gummistøvler er altid godt.

Derudover må der gerne være flg:

- minimum 1 sæt skiftetøj

- hagesmæk til måltiderne

- solcreme når vejret kræver det

- bleer

- samt babyalarmer

Når vi skal i legestue, skal I selv sørge for at fragte barnevogn og sengetøj frem og tilbage. Jeg sørger for at medbringe puslegrej og bleer.

Hvis jeg er syg, sørger jeg for at stille børnenes ting i garagen, så de er lette at tilgå.

Mandag: Kl. 6.45 – 16.30

Tirsdag:  Kl. 6.45 – 16.30