Alice Høgh

Billede af Alice Høgh

Jeg hedder Alice Høgh og er fra 1970. Jeg  blev ansat i 2007.

Jeg bor sammen med min mand Allan, og vi har sammen 3 voksne børn, som er flyttet hjemmefra.

Jeg nyder mit arbejde som dagplejer, med jeres dejlige børn, hvor jeg får lov til at være med til, at udvikle dem socialt, sprogligt og motorisk. Som dagplejer vægter jeg en rolig og tryg hverdag højt, hvor der er god tid til knus, nærvær og masser af omsorg, for at sikre at både jeres børn og I som forældre oplever at det er trygt og godt at komme i min dagpleje.

Vi bruger meget vores egen grund til udeleg, men vi bruger også den fantastiske natur vi har i vores nærområde.

Billede af legeområde udendørs

Vi har et etplanshus i Hvam. Når vi er indenfor, har børnene mulighed for at lege i de fleste af husets rum, blandt andet har de adgang til deres eget lege-rum, stuen og køkkenet. Ved at børnene har adgang til flere og forskellige rum er der god til plads til forskellige lege og fordybelse.

Når vi er udenfor er vi meget  i vores indhegnede baghave. Her ligger vores legeplads med stor sandkasse, legehus mm., hvor vi uforstyrret kan lege og fordybe os. I forbindelse med legepladsen har vi et lille rum hvor vi spiser og laver ting når vejret tillader det.

Ca. kl. 6.30, modtager jeg det første barn. Vi starter altid dagen stille og roligt, og der er mulighed for morgensøvn eller hvad barnet har brug for i de tidlige morgentimer, mens vi alle bliver samlet.

Ca. kl. 8.30 spiser vi formiddagsmad sammen.

Ca. kl. 9.00 er der tid til aktiviteter ude eller inde, alt efter vejret.

Ude bruger vi vores egen have, banestien, bålhytten, stadion osv., gerne steder hvor der er plads til børnene kan løbe frit.

Aktiviteterne kan f.eks. være, sanglege, male, samle naturting, motoriske baner, legestue osv.

Ca. kl. 11.00-11.30 spiser vi frokost og gør klar til middagslur.

Ca. kl. 14-14.30 vågner børnene op og vi får eftermiddagsmad.

Fra vi har spist eftermiddagsmad og til børnene skal hjem, leger vi ude eller inde.

Helle Bisgaard Tlf. 51 57 22 73

Jeg prioriterer en god og åben dialog med jer forældre om jeres barns trivsel meget højt.

Jeg vil orientere jer, om barnets dag.

Jeg vil gerne vide, hvis der er forhold omkring barnet, som har betydning for barnets trivsel.

Af hensyn til min planlægning af dagen, vil jeg rigtig gerne vide hvis jeres barn holder fri eller er syg og derudover hvornår det cirka bliver afleveret og hentet, så jeg kan sikre den mest meningsfulde dag for jeres børn og jer.

Børnene sover som udgangspunkt i deres barnevogn. Der kan dog aftales, at barnet sover inde på madres. Børnene bliver puttet med deres sut og evt. sovedyr. Længden varierer selvfølgelig efter deres alder og behov.

Barnet skal have en taske med. Den skal indeholde: skiftetøj, udetøj efter årstiden, tøj til at sove i, ekstra sut og evt. Nusseklud. I skal også medbringe bleer.

Derudover skal I have jeres egen barnevogn med, med fluenet, regnslag og godkendt sele samt dyne og pude.

Jeg kommer i legestue en gang om ugen i Hvam kulturhus. Nogle gange er vi der hele dagen, og man skal have sin barnevogn og skiftetøj med derned. Barnet skal afleveres og hentes der, men det giver jeg selvfølgelig besked om.

Skulle jeg blive syg, vil i blive ringet op, med tilbud om gæstepleje og I kan hente jeres børns ting i min garage.

Mandag: Kl. 6.30-16.20

Tirsdag:  Kl. 6.30-16.20