Margit Berg Albertsen

Billede af Margit Berg

Jeg hedder Margit Berg Albertsen.

Jeg er gift med Per og vi har 3 voksne børn og 6 børnebørn.

Jeg bor på et nedlagt landbrug mellem Møldrup og Bjerregrav, her er skov og dejlig natur lige ude for døren.

I skoven har vi en tipi stående, som vi benytter til små udflugter.

Jeg har været dagplejer siden 1992, og er naturdagplejer og har det grønne flag fra friluftsrådet.

Jeg er også certificeret mindfulness dagplejer.

Billede udenfor dagplejehjemmet.

Jeg synes det er vigtigt, at vi kommer ud hverdag og børnene får kendskab til ”fra jord til bord.”

Vi har en hund og en masse høns.

Tryghed, nærvær og omsorg er vigtig for mig, et godt børnemiljø, hvor der er tid og ro til udvikling i børnenes tempo.

Jeg ser hvert barn som unik, med hvert sit behov.

Hos mig indgår børnene som en naturlig del af familien, her skal det føles hyggeligt og hjemligt at være.

Jeg tilrettelægger altid dagen ud fra børnenes behov den enkelte dag, og det er vigtigt for mig, at børnene oplever tryghed, ro og genkendelige rutiner.

Børn der møder tidlig ind tilbydes morgenmad. Når vi alle er samlet starter vi dagen med en sang og lidt børneyoga.

Kl. ca. 8.30 spiser vi formiddagsmad og herefter leger vi ude med både planlagte aktiviteter og fri leg. Jeg har en stor have, hvor der er mulighed for masser af tummel og sjov.

Efter frokost som er ca. 11.30 – alt efter hvor optaget børnene er af leg – har vi mindfulness, hvor børnene slapper af og bliver nusset.

Herefter er det tid til middagslur.

Når børnene vågner, spiser vi eftermiddagsmad. Herefter er der leg inde eller ude.

DagplejepædagogHelle Bisgaard Tlf. 51 57 22 73
ForældresamarbejdeDen daglige og gode dialog, med åbenhed og ærlighed ligger mig meget på sinde.
SovetidI samarbejde med jer forældre tager jeg udgangspunkt i det enkelte barns søvnbehov.

Barnet får ved opstart udleveret en kasse til skiftetøj.

Her skal være et til to sæt alm. skiftetøj, samt udetøj efter årstiden.

Barnet skal også have bleer og skumklude med i dagpleje.

Hvis barnet er sygt, vil jeg gerne have besked enten via AULA eller pr. telefon.

Hvis jeg bliver syg, vil I blive ringet op fra dagplejen, som finder en gæsteplads, og der vil være låst op i mit hus, så I kan gå ind efter barnets kasse.

Mandag: Kl. 6.20 – 16.10

Tirsdag:  Kl. 6.20 – 16.10

Onsdag: Kl. 6.20 – 16.10

Torsdag: Kl. 6.20 – 16.10

Fredag:   Kl. 6.20 – 15.00

I er altid velkommen til at ringe eller komme på besøg for yderlige information.

Margit Berg Albertsen

Hørupvej 4