Jane Møller Christensen

Billede af Jane Møller Christensen

Jeg hedder Jane Møller Christiansen og er årgang 71, jeg er gift med Max og sammen har vi 3 børn, hvoraf 2 hjemmeboende.

Vi bor i et hus på en stille og rolig villavej.

Jeg har været ansat som dagplejer siden 2006.

I 2013 kvalificerede jeg mig til naturdagplejer, som betyder at man arbejder ud fra friluftsrådet`s principper.

Vi får løbende førstehjælpskursuser, så vi er opdaterede på de nyeste tiltag.

Derudover har jeg været på kursus i dagplejer som profession, sanse motorik, kommunikation og samarbejde

Billede udenfor ved dagplejer

I mit hus har jeg et legeværelse kun til dagplejebørnene.

Børnene kan lege i legeværelset, køkken-alrum og i gangen. Jeg har pusleplads i mit bryggers. Derudover har jeg et lille badeværelse som bruges til dagplejebørnene.

Udenfor har jeg en lukket gårdhave og i baghaven er der en lukket have med sandkasse, legehus, gyngestativ, rutschebane og klatretårn.

Vi har en lille allergi venlig hund Buller.

Vi hygger om morgenen, for dem der kommer tidligt, spiser vi sammen morgenmad.

Derefter leger vi indenfor til alle er kommet.

Kl. 8.30 spiser vi formiddagsmad boller/frugt/ vand.

Kl. 9 går vi ud og leger (enten i haven, skoven,

på legepladsen eller tur ud i det blå)

(Arbejder som grønne spirer, og har en årsplan med aktiviteter, der passer til årstiden.)

Ca. kl. 11 får vi frokost, rugbrød / grøntsager/mælk.

Derefter er det tid til en tiltrængt middagslur, enten i medbragt barnevogn eller indenfor på en madras.

Når alle er oppe, spiser vi eftermiddagsmad boller/ frugt/vand.

Resten af dagen leger og hygger vi inde eller ude alt efter vejret.

Helle Bisgaard Tlf. 51 57 22 73

Jeg arbejder med de nye læreplaner og der er forældresamarbejde et at temaerne.

Så forholdet imellem jer forældre og mig som dagplejer er meget vigtig, da jeres børn hurtig aflæser, om I er trygge ved at aflevere hos mig.

Jeg forventer en åben og ærlig dialog, om jeres barn, og de oplevelser I har med jeres barn i min dagpleje.

Når samarbejdet mellem jer forældrene og mig som dagplejer fungerer godt, kommer det jeres barn til gode, så vi i fællesskab kan fremme jeres barns trivsel, læring, udvikling og dannelse.

Vi tilbyder for-besøg (tilknytningsbesøg) inden opstart i dagplejen. Det vil sige at man kommer på besøg hos børnene og jeg ca. 30 min en gang om ugen, et stykke tid før opstart. Så lærer jeres barn de andre børn og mig, samt omgivelserne at kende, så det bliver så god og tryg en opstart i dagplejen

I er altid velkommen til at kontakte mig.

Børnene sover efter behov formiddag/middagssøvn.

Prøver at passe det bedst muligt ind, så børnene er med til formiddagsaktiviteten.

Barnevogne med godkendt sele, må gerne stå ved mig i hverdagene, men i weekenden skal den med hjem, hvor der skal skiftes sengetøj.

Jeg har en garderobe plads til hvert barn, hvor man får en kasse til:

1 sæt ekstra tøj

Tøj efter årstiden, termotøj, regntøj, flyverdragt, futter, vanter, huer, sko, støvler.

Man tager 1 hel pk. bleer med ad gangen, får besked når der skal flere med.

Mandag:6.20-16.10

Tirsdag:6.20-16.10