Dorte Christiansen

Billede af Dorte Christiansen

Velkommen til min dagpleje.

Mit navn er Dorte Christiansen. Jeg er født i 1968. Jeg er gift med Per. Vi har sammen 4 børn som er flyttet hjemmefra.

Jeg har været tidligere været kommunal dagplejer i Møldrup fra 1995 til 2013.

Efter det var jeg pædagogmedhjælper /kostansvarlig i Møldrup Børnehus fra 2014 til 2022.

Jeg har igen valgt, at vende tilbage som dagplejer fra juni 2022 i Møldrup by.

Jeg har ingen husdyr. Vores hjem er et ikke-ryger hjem.

I er meget velkommen til at kontakte mig i min åbningstid, og evt. aftale et uforpligtende besøg.

Jeg ser frem til at møde jer.

• Natur og udeliv har min store interesse og det er vigtigt for et lille barn at komme ud hver dag, og blive udfordret med motorik, leg, sanser og nysgerrighed.
  • Vi kan gå på BMX banen (som er min nabo) og løbe i bakkerne, finde smådyr og hoppe i vandpytter, og kælke på bakkerne.
  • Møldrup har mange ting at byde på. Skov, legepladser, boldbane og bibliotek.
  • For mig er det vigtigt at alle børn får en god start på livet med omsorg, nærvær, tryghed og kærlighed.
  • Jeg møder børnene i øjenhøjde, og her er plads til forskellighed og fordybelse i børnenes eget tempo, de skal alle ses og høres.
  • Mit mål er alle bliver selvhjulpne i det tempo der passer det enkelte barn, så de bliver klar til at komme videre i børnehave.
  • Leg er læring, og min hverdag med børnene vil være fyldt med mange hverdagsaktiviteter, hvor vi hjælper hinanden, med at bage boller, dække borg, fylde opvaskemaskine, tømme vaskemaskine, hænge tøj op, oprydning på lægeværelset, feje fliser, rydde sne, vande/plukke blomster og mange andre sjove praktiske gøremål.

Billede af dagplejehjem udendørs

Hos mig leger børnene i køkkenet og i legeværelset.

Jeg har pusleplads på badeværelset, vi spiser i køkkenet.

Jeg har legeplads lige uden for døren, med fliser, græs og nedgravet sandkasse.

Måltider:

Der er morgenmad til kl. 7.30.

Vi spiser formiddagsmad kl. ca. 8.30.

Vi spiser frokost kl. ca. 11.30

Når børnene står op af middagssøvn, får de eftermiddagsmad.

Jeg følger Sundhedsstyrelsens anbefalinger om sund mad. I dagplejen drikker børnene vand og mælk.

Heldagslegestue:

Vi går i heldags legestue i hallen en gang om ugen (september til maj)

Vi holder julehygge, fastelavn og fejrer fødselsdag og fejrer påske.

Helle Bisgaard Jensen tlf. 51 57 22 73

Det er vigtigt for barnets trivsel at der er en god kontakt mellem forældre og dagplejeren. Ærlighed og åbenhed er rigtig vigtig, for at skabe tillid.

Så vi spørger hinanden hvis der er noget vi vil vide.

Alle børn får en middagslur/hvile over middag, de børn der har brug for en formiddagssøvn, får det.

Barnevogn med godkendt sele, må gerne stå på min terrasse i hverdagen. I weekender og ferien skal barnevognen tages med hjem.

Det er fint hvis I tager en hel pose bleer med af gangen.

Tøj efter årstiden:

• Termotøj, regntøj, flyverdragt, vanter, hue, sko, støvler, sandaler
  • 2 sæt tøj
  • Sut hvis det bruges
  • Evt. sovebamse

Små hårspænder skal blive hjemme, fordi der kan være risiko for at børnene kan sluge dem.

Mandag: Kl. 6.30 - 16.25

Tirsdag:  Kl. 6.30 - 16.25