Bitten Falbe Piilgaard

Billede af Bitten Falbe Piilgaard

Velkommen til min dagpleje.

Jeg hedder Bitten. Jeg er fra 1970 og har været dagplejer i 12 år i Silkeborg.

I dagplejen er mit største fokus at være nærværende, at børnene er glade, tilpasset og i god trivsel, at alle børn er trygge og får den omsorg de har brug for.

Når alle er i god trivsel, er det lettere at lære og udvikle sig, derfor er rutiner og genkendelighed med til at skabe den gode hverdag. Jeg arbejder ud fra Viborg kommunes læreplanstemaer.

Jeg arbejder blandt andet ud fra Marte Meo metoden og den anerkendende pædagogik.

Selvhjulpenhed er en stor del af hverdagen for at skabe den bedste overgang til børnehaven.

At samle på små succeser i hverdagen i børnehøjde med troen på ”jeg kan godt og er god til det”.

Billede af legeområde udendørs

Billede af hønsene

Her bor jeg.

Jeg bor på et lille landsted i Møldrup med en lille skov, der giver anledning til at udfolde sig og være ude i naturen i alt slags vejr.

Jeg har høns i haven og en rød hankat, O’Malley som primært er ude.

Morgen:

For nogen starter dagen med morgenmad, der morgenmad indtil 7.30.

Formiddag:

Vi holder en lille samling og synger om hvem der er her.

Kl. 9.00

Vi spiser formiddagsmad, frugt og boller. Formiddagens aktiviteter. Synge, læse, lege, danse. Vi er ude hver dag, leger, går ture og sætter stor pris på, at gå på opdagelse i naturen.

Kl. 11.15-12

Spiser vi frokost, som både kan være varmt mad og rugbrød

Kl. 12.00

Børnene bliver puttet til middag.

Når børnene vågner, spiser vi eftermiddagsmad. Brød og frugt ude eller inde, alt efter vejret indtil børnene bliver hentet.

Om torsdagen er vi i heldagslegestue, hvor barnet skal afleveres og hentes.

Traditioner:

I løbet af året følger vi de traditioner der kommer.

Helle Bisgaard Jensen tlf. 51 57 22 73

Det er vigtigt for mig, at i som forældre er trygge og deler jeres tanker.

At vi har en god, åben og ærlig kommunikation for at skabe en god og tryg hverdag for jeres barn.

Søvnen er hjernens primære aktivitet de første leveår, derfor er det vigtigt med en sund søvn og gode søvnrutiner.

Har barnet behov for en formiddags lur, kan det selvfølgelig tilbydes, ellers forsøger jeg at putte samme tid hver eneste dag og lader barnet sove til det er udhvilet.

I skal medbringe 2 sæt skiftetøj, hagesmæk, tøj og sko der passer til årstiden, bleer, gerne en pakke. Skumklude eller vådservietter, drikkedunk. Sutter og nusseklude. Jeg har en fin garderobe hvor det hele kan være.

Sygdom:

Bliver jeg syg, vil jeg pakke børnenes ting sammen og stille det i barnevognen, som står klar i gården til afhentning.

Legestue:

Til legestuen skal i selv sørge for at få barnevognen frem og tilbage, en taske med det der nu skal bruges denne dag.

Mit hjem er 100 % røgfrit.

Mandag: Kl. 6.20 - 16.10

Tirsdag:  Kl. 6.20 - 16.10