Annegrethe Vindstrup Mogensen

Billede af Anna-Grethe Vindstrup Mogensen

Jeg hedder Annegrethe Mogensen, årgang 65, født og opvokset i Møldrup.

Jeg bor sammen med min mand Flemming og min datter Sascha der går på gymnasiet. Jeg er mor til 5 børn, hvor de 4 er flyttet hjemmefra.

Vi bor i yderkanten af byen helt ud til markerne. Jeg har arbejdet inden for børneområdet siden 1996.

Min dagpleje er mit hjertebarn og jeg har fundet det jeg virkelig brænder for. Naturen og mindful er en stor del af vores hverdag her i Naturtrolden.

Jeg blev certificeret naturdagplejer i 2018 og certificeret mindful dagplejer i 2017.

Vi har indrettet vores legeområde ude motorisk så de små bruger kroppen. Vi har en shelter, som bliver brugt til hygge, leg og middagshvil.

Billede af legeområde udendørs

Min dagpleje befinder sig i udkanten af byen helt ud til markerne, hvor vi har udsigt til heste.

Vi har en lille hund Bella og en kanin Ninkaninus i Dagplejen.

Vores dagligdag er meget ude i naturen, vi cykler tit ud i naturen og finder naturens skatte som vi tager med hjem og arbejder med. Eks. samler vi æbler som vi laver til ren æblesaft, vi følger årstidernes skattekammer fra naturen.

Vi dyrker også egne grønsager, fra jord til bord, hvor vi sår planter, vander og nyder grøntsagerne.

Det er vigtigt for mig, at guide børnene til at øve i at blive selvhjulpne og sætte ord på følelser, så de lærer at sige til og fra.

En typisk dag i Naturtrolden:

Vi starter med at der tilbydes morgenmad, herefter morgenlur ved behov og leg og aktiviteter. Ca. kl. 9.00 går vi ud og øver udetøj hvorefter vi er klar til aktiviteten ude. Ca. kl. 11.00 er der middagsmad, hvorefter vi pusler til et dejligt middagshvil.

Ca. kl. 15.00 starter vi på eftermiddagsmad, inden børnene afhentes. Her får vi en snak om dagen og et ”vi ses knus”.

Helle Bisgaard tlf. 51 57 22 73

Ærlighed, gensidig respekt.

Snakke om forventninger til hinanden, er meget vigtigt for mig.

Når et barn starter her, er det helt efter barnets eget behov der puttes. Efter indkøring lander de i en morgen og middagssøvn.

I skal medbringe:

• Barnevogn med godkendt sele og dyne, som tages med hjem i weekenderne.
  • 3 sæt skiftetøj - sutter og udetøj efter årstid.

Barnet har hver sin kasse med navn, hvor barnets ting ligger i.

Ved sygdom sættes kasserne i garagen så i har mulighed for at afhente.

Mandag: kl. 6.20 - 16.15

Tirsdag:  kl. 6.20 - 16.15